Search This Blog

Thursday 15 March 2012

MCK 4 - Adik...maafkan Akak


SOFIA HANNAH menolak dengan rakus pintu bilik yang dikongsi bersama-sama dengan adiknya, Sofia Hannim. Kemudian, dia mencampakkan beg sekolahnya ke atas katil.

Sofia Hannim yang sedang tekun membuat kerja sekolah terkejut dengan tindakan kakaknya itu. Dadanya berdebar kencang. Tentu ada sesuatu yang membuatkan kakaknya marah. Dia ingin bertanya tetapi dia tidak berani berkata apa. Takut kakaknya menengking atau mengherdiknya seperti selalu. Matanya melirik ke arah langkah kasar kakaknya ke bilik air.

Dum! Bunyi daun pintu dihempas kuat. Sekali lagi bagaikan mahu putus jantung Sofia Hannim apabila mendengar dentuman pintu. Entah apa yang membangkit rasa marah kakaknya kali ini, fikir Sofia Hannim yang memang sudah faham sangat dengan  sikap panas baran kakaknya itu.
"Hannim!" jerit Hannah dari dalam bilik air. "Mana pergi tuala aku?" Aku sangkut belakang pintu pagi tadi?"
Hannim cepat-cepat bangun.....

Itulah antara intro dalam cerita Adik...maafkan Akak.  Cerita yang sangat menyentuh kalbu saya dan juga editor cerita ini...
Nak tahu apa sudahnya? Ikuti kisah Hannah dan adiknya Hannim dalam siri Merah Cinta Kita ke 4 dan inilah cover dan ilustrasi dalam buku tersebut.

Selamat membaca...


No comments:

Post a Comment