Search This Blog

Tuesday 7 October 2014

Humairah Si Pipi Merah...

 


“Maaf, saya tak boleh jumpa awak,” jawabku tegas. “Awak sudah berkahwin. Jadilah suami yang setia. Isteri awak sangat baik lagi jelita. Apa lagi yang awak mahu?” “Tapi, dia tak serupa kamu. Saya lihat kamu tadi, sungguh bergaya dan anggun. Cara kami berpakaian berubah 100%. Cuma yang tidak berubah ialah pipimu yang masih merah. I rindukan you. I masih sayangkan you.” “Antonio, penampilan you juga masih belum berubah. Kata-katamu selalu menggoda. Tetapi you sudah beristeri.” Aku mengingatkan dia. “My sweetheart, my darling. I kahwin kerana I tak dapat cari you. You hilang. Last I telefon, I dengar you pergi Australia. You duduk sana. Mana I nak cari you? Australia tu bukan kecil. You tak boleh salahkan I. Bukan I tinggalkan you. You yang tinggalkan I. Tapi I masih setia dengan agama you.” ‘Alhamdulillah...’ jawabku dalam hati. Antonio masih merayu di hujung talian. Aku naik rimas. Bab aku dengan Antonio sudah lama tutup. Aku tidak mahu membuka bab itu kembali. Cukuplah. Kenapa aku harus bertemu dengan lelaki ini lagi? Dunia ini kan besar? Tetapi saat ini, dunia ini semakin mengecil dan menghimpit aku dengan kenangan silam yang ingin aku lupakan. Namun, kudratku terlalu lemah untuk menolak kehadiran kenangan silam itu.

No comments:

Post a Comment